Pasakos STEAM ugdyme
Vis dažniau integruojant STEAM elementus į pradinį ugdymą, kyla klausimas, kaip STEAM ugdymą padaryti dar įdomesnį, patrauklesnį šiuolaikiniam vaikui? Pastebėjus, kad vaikams sunku išklausyti skaitomus literatūros kūrinius iki galo, jiems sunku sutelkti dėmesį į tekstą, vėl kyla klausimas, ar galima literatūros kūrinius priartinti prie vaiko, apjungiant juos su inovatyviomis ir kūrybiškomis STEAM idėjomis?
Šioje STEAM JUNIOR programoje buvo siekiama tradicines ir gerai pasaulyje žinomas pasakas apjungti su inovatyviu STEAM ugdymu, išplečiant STEAM koncepciją į STREAM. Programos metu mokytoja Laura Bajoriūnė skaitė vaikams gerai žinomus literatūros kūrinius ir kvietė vaikus ieškoti STEAM idėjų jose. Pvz., pasakoje „Alavinis kareivėlis“ pagrindinis veikėjas plaukia valtimi. Perskaičius pasaką, vaikams buvo pateikiamas inžinerinis iššūkis – naudojant folijos gabalėlį, sukonstruoti tokią valtį, kuri vandenyje neskęstų. Būtina sąlyga – pastačius valtis, jas testuoti, t.y. tikrinti, ar jos tikrai neskęsta. Skęstant, jas tobulinti.
Inovatyvu tai, kad jungiant pasakų skaitymą su STREAM metodu, vaikai iš naujo atrado pasakas, noriai jų klausosi, nes žinojo, kad po perskaitytos pasakos, laukė įdomi, įtraukianti užduotis, o atliekamos užduotys padėjo tobulinti pradinių klasių mokinių kūrybiškumo, konstravimo, kritinio mąstymo, problemų sprendimo įgūdžius.
STEAM ir STEAM Junior programos yra finansuojamos Šiaulių miesto savivaldybės.