Šiaulių techninės kūrybos centras kviečia visus 7-12 klasių mokinius kviečia dalyvauti respublikiniame neformaliojo ir bendrojo ugdymo įstaigų dirbtinio intelekto kūrybos darbų parodoje-konkurse „Ai, čia su AI”.
Konkurso tikslas – 7-12 klasių mokinių informatinio mąstymo ir kūrybinių gebėjimų ugdymas, kuriant skaitmeninį piešinį, pagal pateiktas temas, naudojant dirbtinio intelekto įrankius.
Konkurso uždaviniai:
Konkurso tema – dirbtinio intelekto įrankio pagalba sukurtas skaitmeninis piešinys pagal šias temas (pasirenka pats dalyvis) :
Pasakos
Ateities išradimas
Lietuva
Pateikiant su DI sukurtą skaitmeninį piešinį, dalyvis turi pateikti promptą (raginimas, užklausa dirbtiniam intelektui), kurio pagalba buvo sukurtas skaitmeninis piešinys.
Konkurso dalyvių tikslinės grupės: 7-8 klasės, 9-10 klasės, 11-12 klasės
Norintys dalyvauti konkurse – parodoje iki 2024 m. kovo 20 d. 12.00 val. įkelia mokinių kūrybinius darbus į FB grupę „AI, čia su AI“ nurodant įstaigą, vaiką konkursui ruošusio pedagogo vardą, pavardę, dalyvio vardą pavarę ir promptą (raginimas, užklausa dirbtiniam intelektui), kurio pagalba buvo sukurtas skaitmeninis piešinys. Facebook grupės nuoroda – https://www.facebook.com/groups/1070352597495777/
Respublikinio konkurso nuostatai – konkursas-nuostatai – Ai –
Taip pat kviečiame registruotis į respublikinę nuotolinę pamoką apie dirbtinį intelektą (DI) „Ar DI pakeis žmogų„. Kartu su inžinerinių kūrybinių dirbtuvių mokytoju Gintautu Jazdausku bandysime išsiaiškinti kuo DI yra pranašesnis už žmogų ir ar jis gali nukonkuruoti žmogų kūryboje.
Kodėl svarbu apie tai kalbėti?
Šiandien dirbtinis intelektas naudojamas visose srityse, kur tik jis gali pakeisti žmogų. Akivaizdu, jog dirbtinės smegenys skaičiuoja tiksliau ir greičiau nei žmogus, tačiau ar dirbtiniam intelektui lygiai taip pat gerai sekasi ir kūryboje? Kol kas iš dirbtinio intelekto kūrybos dažniausiai šaipomasi kaip iš beviltiško plagiato, bet ar taip bus visada? Jau šiandien svarbu atsakyti sau: kiek mes atpažįstame sintetinį turinį, koks turinys laikomas tinkamu, kaip gebame taikyti įsitvirtinusias etikos normas sintetinių medijų kontekste, kokią vertę mes, kaip vartotojai, priskiriame dirbtinio intelekto kūriniams ir kaip kritiškai gebame vertinti dirbtinio intelekto generuojamus rezultatus. Vienas esminių klausimų – ar kūrinio autorius aš, ar dirbtinis intelektas? Kiek manęs, kaip kūrėjo, yra šiame kūrinyje?
Pamoka vyks 2024 m. vasario 6 d. 13.00 val. ZOOM aplinkoje. Registracija į pamoką – https://forms.gle/EgDJK7z4ufKN5YKr8
Pamokoje reikia turėti: