Biomimikrija STEAM ugdyme

Atgal

Biomimikrija STEAM ugdyme arba gamtos principų pasitelkimas novatoriškai sprendžiant problemas

 

Šiuolaikiniame sparčiai besikeičiančiame pasaulyje ugdymo sistema privalo mokyti mokinius kūrybiškai ir veiksmingai spręsti realaus gyvenimo problemas. Štai šioje srityje svarbus STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) ugdymas. Jame derinami skirtingi dalykai, kad mokiniai gebėtų kritiškai mąstyti ir bendradarbiaudami spręsti praktines problemas. Į STEAM ugdymą įtraukus biomimikriją, žengiamas dar vienas žingsnis į priekį – gamta pasitelkiama kaip inovacijų ir tvarumo įkvėpimo šaltinis.

Kas yra biomimikrija?

Biomimikrija – tai metodas, kai sprendžiant žmogaus problemas remiamasi gamtos pavyzdžiais. Daugiau nei 3,8 mlrd. metų gamta kūrė sprendimus ir strategijas, kurios padeda organizmams išgyventi ir vystytis. Studijuodami šiuos natūralius modelius, galime kurti efektyvias ir tvarias technologijas bei sprendimus.

Biomimikrijos pavyzdžiai:

  • Gamtos įkvėpti robotai. Daugelis šiuolaikinių robotų yra sukurti, remiantis gamtos modeliais. Pavyzdžiui, robotai, kurių sugriebimo gebėjimai panašūs į driežo pėdų sugriebimo gebėjimus, gali laipioti lygiais paviršiais, o dramblio straublio įkvėptos robotų rankos naudojamos saugioms operacijoms kosmose.
  • Bitės ir skruzdės. Šie vabzdžiai taiko paprastas taisykles, kad kolektyviai išspręstų sudėtingas problemas. Ši idėja įkvėpė tokias pažangias technologijų sistemas, kaip išmaniosios oro kondicionavimo sistemos ar koordinuoti dronų būriai, kurie gali dirbti kartu be žmogaus kontrolės, pavyzdžiui, gesinant gaisrus.

 

Biomimikrijos integravimas į STEAM ugdymą

Biomimikrijos įtraukimas į STEAM ugdymą padeda mokiniams suprasti, kaip veikia gamtos dėsniai ir kaip juos galima pritaikyti sprendžiant žmogaus problemas. Šis metodas skatina kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir tvarumo principais grindžiamą praktiką, todėl mokiniai gali tapti novatoriškais problemų sprendėjais. Šiais principais grindžiamas Europos sąjungos finansuojamas „Biosteam“ projektas, apjungiantis biomimikriją, STEAM ugdymą ir jaunimo verslumą. Vienas pagrindinių projekto tikslų – tobulinti švietimą derinant STEAM ugdymą su biomimikrija, suteikiant visapusišką mokymosi patirtį, kuri būtina jaunų žmonių ateities perspektyvoms.

Biomimikrijos derinimas su STEAM ugdymu atveria naujas duris inovacijoms ir tvarumui. Gamtos įkvėpti sprendimai gali padėti jauniems žmonėms ugdyti įgūdžius, reikalingus sėkmingai veiklai, ir kartu skatinti kurti tvaresnį pasaulį. Semiantis patirties iš gamtos galima sukurti geresnę ateitį visiems.

Šiaulių techninės kūrybos centras,
biudžetinė įstaiga
Stoties g. 11, LT-77156, Šiauliai
Tel. (8-41) 523965
El. p.: rastine@siauliaitech.lt
Duomenys apie įstaigą kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190539799


© 2024 Visos teisės saugomos. Šiaulių techninės kūrybos centras