Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, kartu su Šiaulių jaunųjų technikų centru, pakvietė Šiaulių miesto gimnazistus į Smart Šiauliai Makeathon, kuris vyksta Smart Šiauliai renginių kontekste.
Makeathon yra kūrybinis iššūkis, suburiantis būsimus „kūrėjus“, t.y. menininkus, inžinierius, mokslininkus ir dizainerius inovacijoms kurti ir taip spręsti globalias problemas. Pagrindinis tikslas – suburti skirtingos patirties žmones, kad jie apmąstytų ir kartu rastų sprendimą vienam ar kitam iššūkiui. Kiekviena komanda gali laisvai kurti ką tik nori pagal iš anksto numatytą temą ar temą, kuri dalyviams atskleidžiama paskutinę akimirką, kad jie galėtų laisvai improvizuoti. Smart Šiauliai Makeathon tema – tvarūs ir inovatyvūs Šiauliai. Dalyvauti kvietėme gimnazistus ir profesinių mokyklų mokinius ir kiekvienas iš jų gali interpretuoti pateiktą temą savaip. Mokiniai rungtyniaudami komandose turės sukurti geriausius fizinius ar skaitmeninius sprendimus, kurie padės kurti tvarius ir inovatyvius Šiaulius. Nesvarbu su kuo tai susiję: su vandeniu, atliekomis, energija, transportu, maistu, švietimu, sveikata, karjera, verslu ir t.t.
Į Smart Šiauliai Makeathon susirinko moksleiviai iš Šiaulių Didždvario, Šiaulių Juliaus Janonio, Šiaulių universitetinės, Šiaulių Romuvos, Šiaulių Simono Daukanto, Šiaulių Sondeckio menų gimnazijų, taip pat moksleiviai iš Šiaulių profesinio rengimo centro ir Šiaulių jaunųjų technikų centro. Moksleiviai pirmąją dieną ne tik pristatė vieni kitiems savo pradines idėjas, bet ir dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse. Šių dirbtuvių tikslas suteikti mokiniams žinių, kurie palengvintų jų idėjos gryninimą ir prototipų kūrimą.
Šiaulių jaunųjų technikų direktorius Roman Šarpanov kūrybinių dirbtuvių metu pristatė mokiniams Design Sprint metodiką. Ši metodika anaiptol nėra susijusi su gražių daiktų, pakuočių ar vartotojo sąsajų kūrimu. Dizainas šiuo atveju atstovauja strateginei problemų sprendimo krypčiai. Ši metodika buvo sukurta Jake Knapp – žmogaus, kuris vykdė Google Venture programas bei prisidėjo prie Gmail, Google Hangout Meet sukūrimo. Dizaino sprintas paremtas Design Thinking metodika, bet optimizuotas greito rezultato siekimui. Jis tapo raktu į inovacijas ir į vartotojus orientuotą problemų sprendimą. Metodika suteikia sprinto dalyviams galimybę per trumpą laiką pereiti kūrybinį kelią nuo abstrakčios idėjos iki veikiančio produkto ar paslaugos prototipo. Pagrindinė esmė – daryti tai greitai ir su kuo mažiau kaštų bei resursų.
Vaida Kaupaitytė, jaunimo darbuotoja, VšĮ Žmogiškųjų išteklių stebėsenos ir plėtros biuro jaunimo projektų koordinatorė, atviros jaunimo erdvės OPEN vadovė supažindino mokinius su populiariu įrankiu verslo idėjai analizuoti – Business model canvas. Šis įrankis nėra toks sudėtingas, kaip verslo planas, čia pažymimi tik svarbiausi dalykai. Be to, viskas išdėstoma viename lape, dėl to jį lengviau perprasti, įsigilinti, nes didžioji dalis žmonių geriausiai įsisavina vizualiai pavaizduotą informaciją. Aišku, yra nemažai atvejų, kai verslo pradžiai reikalingas išsamus verslo planas, pavyzdžiui, kreditui gauti. Bet Business model canvas įrankio pagalba taip pat galima pakankamai išsamiai išanalizuoti jūsų verslo modelį.