Pristatome Jums Šiaulių techninės kūrybos centro metodinės grupės pirmininkės Simonos Skėrės parengta pranešimą „Neformalus vertinimas“ Idėjų bankas“.
Neformalaus vertinimo nauda ugdymo procese:
- Individualizacija: Neformalus vertinimas leidžia mokytojui labiau individualizuoti ugdymo procesą. Neformaliam vertinimui labiau būdingas didesnis dėmesys kiekvieno mokinio stiprybėms, pasiekimams ir poreikiams.
- Motyvacija: Neformalus vertinimas gali stiprinti mokinių motyvaciją mokytis. Jis skatina nuolatinį grįžtamąjį ryšį tarp mokytojo ir mokinio, kuris padeda pastebėti pažangą, teigiamus pokyčius ir pasiekimus. Toks grįžtamasis ryšys skatina mokinius stengtis dar labiau, nes jie mato, kad jų pastangos yra įvertinamos.
- Įvairių gebėjimų ir kompetencijų vertinimas: Neformalus vertinimas gali padėti atskleisti įvairius mokinių gebėjimas, kurie ne visuomet matomi formaliuose testuose ar egzaminuose. Jis leidžia įvertinti ne tik akademines žinias, bet ir socialines, emocines, kūrybines, praktines ir kitas sritis, kurios yra svarbios šiuolaikinio ugdymo kontekste.
- Refleksija: Neformalus vertinimas skatina mokinius tapti savarankiškais ir atsakingais savo mokymosi procese. Neformalus vertinimas skatina mokinius apmąstyti savo pažangą, atrasti, kurie mokymosi metodai jiems tinka geriausiai, ir tobulinti savo mokymosi įgūdžius.
- Mokymosi proceso supratimas: Neformalus vertinimas padeda mokytojui geriau suprasti, kaip mokiniai mokosi ir kokie veiksniai daro įtaką jų pažangai. Mokytojui suteikiama galimybė stebėti mokinių elgesį, sąveiką su aplinką, jų požiūrį į ugdymo turinį. Tai leidžia pritaikyti mokymo procesą, suteikti tinkamus iššūkius ir palaikyti mokinių motyvaciją.
Skaidrės:
Neformalus vertinimas. Idėjų bankas
Grįžti atgal