Gegužės 30-31 d. Šiaulių techninės kūrybos centro (Šiauliai Tech) direktorius Roman Šarpanov dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „New to the game: (Up)Skilling young people through gamified approaches“ Barselonoje. Konferencijos tikslas yra pasidalinti kompiuterinių žaidimų (Angl. Serious game) nauda, siekiant lavinti jaunų žmonių minkštuosius gebėjimus.
Dėl įvairių socialinių ir ekonominių veiksnių darbo rinka jaunam žmogui tampa vis konkurencingesne ir sudėtingesne. Šių dienų abiturientai ir universitetų absolventai susiduria su dideliais iššūkiais norint įsidarbinti ir įsitvirtinti darbo rinkoje. Viena iš pagrindinių priežasčių – jaunimo įgūdžių neatitikimas darbdavių lūkesčiams. Nebeužtenka turėti tik profesinių įgūdžių. Darbdavys linkęs pasamdyti, išlaikyti ir paaukštinti darbuotoją, kuris yra patikimas, išradingas, etiškas, savarankiškas, nori dirbti ir mokytis, turi teigiamą požiūrį į pati darbo procesą. Kad žengtų pirmuosius žingsnius darbo rinkoje, jauni žmonės turi turėti specifinę kvalifikaciją ir įgūdžius, atitinkančius jų pageidaujamą karjeros sritį. Be akademinės kvalifikacijos, jie turi puikiai mokėti užsienio kalbą, turėti darbo kompiuteriu įgūdžių ir kitų su profesija susijusių kompetencijų (pvz., Adobe Photoshop grafikos dizaineriui ar buhalterinės apskaitos programų buhalteriui ir kt.).
Tačiau vien „kietųjų“ įgūdžių neužtenka užimtumui užtikrinti. Štai čia išryškėja „minkštieji“ įgūdžiai – charakterio bruožai ir tarpasmeniniai įgūdžiai, padedantys žmonėms bendrauti su kitais. Minkštieji įgūdžiai gali būti socialiniai (bendravimas, darbas komandoje ir kt.), asmeniniai (emocinis intelektas, prisitaikymas, tolerancija stresui ir kt.), metodiniai (kūrybiškumas, problemų sprendimas ir kt.) arba skaitmeniniai (skaitmeninė komunikacija, skaitmeninis turinys). kūryba ir kt.).
Konferencijos metu dalyviai iš Ispanijos, Italijos, Danijos, Belgijos, Švedijos pristatė kompiuterinių žaidimų naudą ugdant jaunimo minkštuosius gebėjimus. Buvo pristatyti skirtingi edukaciniai scenarijai, konkretūs įrankiai ir jų teikiamos galimybes, siekiant sustiprinti jaunimui reikšmingas 21 amžiaus įgūdžius.